Folketingskandidat for Radikale Venstre i Sønderborg klar

Nils Sjøberg er den 20. Februar 2019 valgt som folketingskandidat for Radikale Venstre i Sønderborg. Nils Sjøberg er i forvejen kandidat for Radikale i Tønder.

På den ekstraordinære generalforsamling den 20. februar valgte Radikale Venstre Sønderborg Nils Søbjerg med stort flertal som deres nye folketingskandidat. Han afløser Hanne Lene Haugaard, der har trukket sig som kandidat.

Nils Sjøberg er 58 år, fra Kolding og har i mange år været aktiv i politik. Han er medlem af Radikale Venstres hovedbestyrelse og partiets koordinationsudvalg for sundhed.

Han er medforfatter til bogen ”Integration og Demokrati” (2015).

Nils er journalist, cand.pæd. og uddannet folkeskolelærer og kender Sønderborg området særdeles godt fra sit virke som pædagogisk vejleder.

”Sønderborg har en unik historie og har stærke kort indenfor kultur, natur, erhverv og uddannelse. Dem vil jeg arbejde for. Der har aldrig været mere brug for at kæmpe for de socialliberale værdier end netop nu. Dette gælder i Danmark, i Europa og i resten af verden”, siger en ydmyg Nils Sjøberg efter valget.

Nils brænder for det socialliberale samfund. Han arbejder som selvstændig redaktør og magasinudgiver af Magasinet Sundhed og Sundhed+, som arbejder med forebyggelse. Nils er deruodover aktiv i sit frivillige arbejde i diverse organisationer og med undervisning af flygtninge.

”Vi har valgt en garvet kandidat, der er meget alsidig og brænder for at sætte Sønderjylland på dagsordenen. Vi ser med glæde frem til samarbejdet,” siger

Anders Dohn Sonne, formand for Radikale Venstre i Sønderborg.

Yderligere oplysninger:

Folketingskandidat: Nils Sjøberg, tlf. 24 24 05 57